סוכרת הופכת את הדאגה וטיפוח כפות הרגליים לחשובה ביותר מהסיבה שרבים מחולי הסוכרת מפתחים תסמינים שונים בגפיים ובכפות הרגליים כמו כאבים,נמלולים ותחושה של שריפה,חתכים ורגישות ייתר בכפות הרגליים, תסמינים אלו נגרמים מסיבות שונות כמו זרימת דם לקוייה לכפות הרגליים ונורופתיה סוכרתית הפוגעת  בעצבים בכפות הרגליים. חולי סוכרת עם תסמינים אלו יהיו חשופים יותר לפגיעות בכפות הרגליים כמו פצעי לחץ, כתמים כהים המופעים על הרגל, חתכים ושלפוחיות. נמצא כי נורופתיה סוכרתית יכולה לגרום גם לעיוותים בכפות הרגליים כמו הלקוס ולגוס,אצבע פטיש ויכולה להוביל לסיבוכים קשים העלולים להביא גם לכריתתו של האזור הפגוע.

לאור העובדה כי שכיחותה של נוירופתיה סוכרתית הולכת וגדלה ככל שמשך מחלת הסוכרת ארוך יותר, רצוי לבדוק את כפות הרגליים לעיתים תקופות ולטפל בהם בצורה מיטבית כך תמנעו מסיבוכים.

אז כיצד חולי סוכרת וסובלים מנורופתיה סוכרתית יכולים לטפל בכפות רגליהם בשביל להפחית את הסיכון לסיבוכים ולמנוע פציעות?

שימוש בנעליים מתאימות ותומכות:

נעליים הם חלק חשוב וקריטי לסובלים מסוכרת, התאמה של נעל נכונה תפחית חיכוך ולחץ ותמנע היווצרות והחמרה של תופעות כמו פצעי לחץ וחתכים בעור. בנוסף נעל איכותית וטובה תתן תמיכה לכפות הרגליים.

מדרסים אורטופדיים בהתאמה אישית לחולי סוכרת:

מדרסים אורטופדיים לחולי סוכרת הנעשים בהתאמה אישית יכולים למנוע פציעות וסיבוכים רבים של מחלת הסוכרת בכפות הרגליים, מדרס אייכותי לחולי סוכרת ייעשה מחומרים רכים המונעים חיכוך ולחץ, בנוסף מדרס אורטופדי לחולי סוכרת ייתקן את מנח כף הרגל לסובלים מקריסה פנימה או החוצה של כף הרגל וייחלקו את משקל הגוף בצורה שווה דבר שיעזור למנוע פציעות באזורים שונים בכפות הרגליים.

אז כיצד תוכל לטפל בכפות הרגליים שלך במידה ואתה סוכרתי ואו סובל מנורפתיה סוכרתית?

  • בדוק את כפות הרגליים שלך מדיי יום, חפש פצעים,שינויים בצבע האור ושלפוחיות.
  • הקפד על הגיינת כף הרגל, השתמשו במים חמימים לשטיפה ובסבון עדין.
  • השתמש בקרם רגליים על עור יבש, אך לא בין אצבעות כף הרגל.
  • הקפד לגזוז את הציפורניים בכף הרגל באופן קבוע.
  • החלף גרביים כל יום
  • הקפד על נעילת נעל מתאימה ונוחה
  • השתמש במדרסים לסוכרתיים שייעזרו במניעת סיפטומים ופציעות
  • השתמשו בגרביי כותנה ללא גומי 

 

לסיכום, ניתן להפחית סיכונים למנוע פציעות, ולשפר את איכות החיים לסובלים מסוכרת ומנורופתיה סוכרתית, הקפידו לבדוק את מצב הרגליים לעיתים תקופות, השתמשו בנעליים נוחות ותומכות ובמדרסים בהתאמה אישית המיועדים לחולי סוכרת. 

לתיאום בדיקה והתאמת מדרסים לסוכרת התקשרו עכשיו 077-8041817

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *